مسئول دبیرخانه اقوام و طوایف سیستان و بلوچستان از پایان موفقیتآمیز پرونده گروگانگیری یک کودک پنج ساله در شهرستان چابهار خبر داد و گفت: این کودک پس از چند روز و با بهرهگیری از ظرفیت صلح و سازش، میانجیگری سران و معتمدان طوایف و همکاری دستگاه قضایی، سالم به آغوش خانواده خود بازگشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «طلوعکنارک»، به نقل از «عصرهامون»،محمد شاهوزهی کرد: در پی بروز یک اختلاف مالی میان دو نفر در تاریخ ۲۶ خردادماه سال جاری که بر اثر سوءتفاهم به گروگانگیری یک پسربچه پنج ساله منجر شده بود، خانواده این کودک با مراجعه به دبیرخانه اقوام و طوایف استان خواستار پیگیری و حل موضوع شدند.
وی افزود: پس از طرح موضوع، هماهنگیهای لازم با معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان، دادگستری چابهار و شورایهای حل اختلاف انجام شد و روند حل پرونده با استفاده از ظرفیت صلح و سازش و مشارکت علما، سران طوایف، ریشسفیدان و معتمدان محلی در دستور کار قرار گرفت.
مسئول دبیرخانه اقوام و طوایف استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با برگزاری نشستهای متعدد و رایزنیهای صورت گرفته، سرانجام روز دوم تیرماه این اختلاف با تفاهم و رضایت طرفین پایان یافت و کودک در سلامت کامل به خانواده و پدر خود تحویل داده شد.
شاهوزهی با اشاره به نقش مؤثر بزرگان و معتمدان محلی در حل این پرونده گفت: این اقدام با حضور و همکاری چهرههای شاخص طوایف و معتمدان استان از جمله خوبیار شهنوازی، حسین قاسمی، حاج خلیلالله، بزرگان طایفه جدگال، مولوی زکریا شهنوازی و دیگر افراد تأثیرگذار انجام شد که نقش مهمی در تحقق صلح و سازش ایفا کردند.
وی ضمن قدردانی از همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان، دادگستری چابهار و شورایهای حل اختلاف افزود: همراهی دستگاه قضایی در کنار ظرفیت اجتماعی بزرگان اقوام و طوایف، زمینه حل مسالمتآمیز این پرونده را فراهم کرد.
مسئول دبیرخانه اقوام و طوایف استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: تجربه این پرونده نشان داد بهرهگیری از ظرفیت ارزشمند علما، ریشسفیدان، معتمدان و سران طوایف در کنار حمایت نهادهای قضایی و قانونی، میتواند نقش مؤثری در کاهش اختلافات، توسعه فرهنگ صلح و سازش، تقویت همبستگی اجتماعی و حفظ امنیت و آرامش جامعه داشته باشد.
انتهای خبر/
لینک کوتاه : https://toloekonarak.ir/?p=4200