جبران خسارت دامداران «شیرین‌زاد» در سراوان آغاز شد
جبران خسارت دامداران «شیرین‌زاد» در سراوان آغاز شد
در پی انتشار گزارش‌های مردمی درباره تلف شدن دام‌ها بر اثر سیلاب در روستای شیرین‌زاد شهرستان سراوان، مدیر جهاد کشاورزی سراوان از آغاز روند بررسی خسارات و پیگیری برای جبران آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «طلوع‌کنارک»، به نقل از«عصرهامون»، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های سبک بر اثر بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب در روستای شیرین‌زاد بخش بم‌پشت سراوان، خبرنگار عصرهامون این موضوع را از مسئولان ذی‌ربط پیگیری کرد.

ایرج رستم‌زهی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهامون»، بیان کرد: به دنبال بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در روستای شیرین‌زاد که خساراتی به دامداران منطقه وارد و موجب تلف شدن تعدادی از دام‌های سبک شد، به همراه بخشدار بم‌پشت و جمعی از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی از مناطق آسیب‌دیده بازدید میدانی انجام شد.

وی افزود: در این بازدید، میزان خسارات وارده به دامداران و شرایط موجود از نزدیک بررسی شد و پس از آن نیز در مسجد جامع روستا، نشست چهره‌به‌چهره‌ای با کشاورزان و دامداران برگزار شد تا مسائل، مطالبات و مشکلات آنان به صورت مستقیم مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: در این نشست، موضوعاتی از جمله پلاک‌کوبی دام‌های بومی، تأمین و انتقال آب مورد نیاز منطقه و برنامه‌ریزی برای مبارزه با آفات بخش کشاورزی بررسی و تصمیمات لازم برای پیگیری و اجرای آن‌ها اتخاذ شد.

رستم‌زهی با تأکید بر پیگیری جبران خسارات وارده گفت: جمع‌بندی نهایی درباره نحوه رسیدگی به خسارات سیلاب توسط بخشدار بم‌پشت انجام شده و مقرر شد مستندات و مدارک خسارت‌دیدگان از طریق مدیریت جهاد کشاورزی و فرمانداری تکمیل و به ستاد مدیریت بحران ارسال شود تا روند قانونی بررسی و جبران خسارات در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی سراوان با تمام ظرفیت پیگیر مطالبات بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداران آسیب‌دیده خواهد بود و اقدامات لازم تا حصول نتیجه از طریق دستگاه‌های مسئول ادامه می‌یابد.

انتهای خبر/